Succesverhalen van scholen

Deze scholen kunnen al uitpakken met Google for Education tools. 
Laat je door hen inspireren om zelf aan de slag te gaan met Google, software en hardware op school!

Alle
Alle
Basisschool Paviljoen

Paviljoen gebruikt Google Workspace for Education en CloudReady om afstandleren mogelijk te maken 

Naast het algemene doel om efficiënter les te geven vanop afstand, zocht de basisschool een manier om alle studenten te  betrekken bij afstandsleren en dit ongeacht hun thuissituatie.

De combinatie van CloudReady en Google for Education kwam zowel leerlingen als leerkrachten ten goede. Basisschool Paviljoen heeft oude laptops omgetoverd tot nieuwe Chromebooks en heeft Google Workspace for Education volledig geïntegreerd in het digitale lesgeven. Op deze manier biedt de school de leerlingen een complete leerervaring en wordt communicatie met de ouders vereenvoudigd.

Logo GO! Scholengroep 20

Een geïntegreerd ICT-beleid voor de scholengroep op basis van Google Workspace for Education & Chromebooks.

De GO! Scholengroep 20 zocht naar een technologie dat structuurondersteunend werkt & een digitale leeromgeving dat voldoende mogelijkheden biedt aan leerkrachten om er zelf “hun ei in kwijt te kunnen”. 

De basis werd gelegd door de leerkrachten en leerlingen te voorzien van een Google Workspace for Education-account & Chromebooks. Dit werd stapsgewijs aangepakt en eerst beperkt geïntroduceerd. Het gevolg was dat al snel de vraag kwam van leerkrachten en leerlingen om meer Chromebooks aan te schaffen. De overgang naar Google Workspace for Education, de toegankelijke en intuïtieve omgeving, zorgt ervoor dat de focus ligt op de inhoud zonder dat je een expert moet zijn.

De uitrol van dit pedagogisch project ondersteund door een krachtige digitale leeromgeving heeft het leerlingenaantal significant doen toenemen.

Scholengroep Impact gaat voluit voor digitalisering met Google Workspace for Education & Chromebooks. 

We wilden in het opstartjaar voor elk kind van de derde graad een eigen device. Chromebooks waren een logische, goedkope keuze.  Daarna zouden we dit doortrekken tot de tweede graad en later de eerste graad. 


De mogelijkheden van blended learning werden onderzocht en via TDT’s aan elkaar aangeleerd. De leerkrachten derde graad kregen een Google-opleiding, zodat zij onmiddellijk konden starten met Google Classroom.

Het traject was voor de leerkrachten een meerwaarde. Tijdens de lock-down konden ze hun leerlingen perfect vanop afstand opvolgen: taken werden automatisch verbeterd, waardoor leerkrachten onmiddellijk konden ingrijpen waar nodig, via Meets werd er effectief les gegeven, ouders konden meevolgen,...