Chromebook Support

Welkom op de support pagina van Fourcast for Education. 


Op deze pagina vind je enkele FAQ’s over Chromebooks en kan je onze helpdesk contacteren. 

Hoe controleer ik de garantietermijn van een Acer chromebook?

Ga naar https://www.acer.com/ac/nl/NL/content/support en geef het serienummer in. Let op! Het kan gebeuren dat de start van de garantietermijn niet overeenkomt met de aankoopdatum op uw factuur. Indien u de factuur kan voorleggen dan past Acer deze termijn aan.

Hoe meld ik een Acer chromebook aan om hem in garantie op te sturen?

Ga naar http://customercare.acer-euro.com/customerselfservice/CaseBooking.aspx?CID=NL&LID=DUT&OP=1 en selecteer bij “zoekopties” de optie “serienummer”. Geef het serienummer in en klik op “zoeken”. Doorloop de wizard en geef alle nodige gegevens in. Acer zal contact met u opnemen via mail zodat u het toestel via DHL naar hun kan opsturen.

BELANGRIJK! Indien u een uitgebreide garantie hebt afgesloten met ons en er is een scherm - of klavierbreuk dient u ons te contacteren via support@fourcastforeducation.zohodesk.eu . Dan pikken wij het toestel op en handelen wij alle administratie af.

Hoe controleer ik de garantietermijn van een HP chromebook?

Ga naar https://support.hp.com/be-nl/checkwarranty en geef het serienummer in. Let op! Het kan gebeuren dat de start van de garantietermijn niet overeenkomt met de aankoopdatum op uw factuur. Indien u de factuur kan voorleggen dan past HP deze termijn aan.

Hoe meld ik een HP chromebook aan om hem in garantie op te sturen?

Bel naar 02/620.00.88 en kies eerst optie 1, dan optie 3 en dan optie 2. Dan kan je het toestel aanmelden zodat het opgepikt kan worden.

BELANGRIJK! Indien u een uitgebreide garantie hebt afgesloten met ons en er is een scherm - of klavierbreuk dient u ons te contacteren via support@fourcastforeducation.zohodesk.eu. Dan pikken wij het toestel op en handelen wij alle administratie af.

Hoe schrijf ik een toestel in in de admin console?
Hoe schrijf ik een toestel uit in de admin console?
Hoe stuur ik een toestel correct op naar Fourcast for Education?

Indien wij het toestel oppikken moet dit zo veilig mogelijk gebeuren. Nadat je contact hebt opgenomen met onze helpdesk en je aanvraag is goedgekeurd, stop je de Chromebook in een doos. Dit hoeft niet de originele doos te zijn. Op de kant waar het symbool van de batterij staat (met het rode kader er rond) schrijf je het ticketnummer van de aanvraag, het e-mailadres van de ICT-coördinator en het adres waar wij de Chromebook dienen op te pikken en weer af te zetten. Dit dient hetzelfde adres te zijn. Je mag dit in (alcohol)stift op de doos aanduiden of met een etiket, zolang het maar op de doos staat of plakt. Uit ervaring weten wij dat briefjes in de doos te vaak verloren gaan. 

Indien bovenstaande vragen je niet verder helpen, contacteer de helpdesk.


Mogen wij je vragen om als onderwerp van de mail gewoon het serienummer van uw toestel in te geven?

Verder geeft u een korte beschrijving van het probleem, wat u eventueel zelf al hebt geprobeerd en uiteraard het adres van de school.


Onze helpdesk kan u bereiken via support@fourcastforeducation.zohodesk.eu.





Contacteer helpdesk